TryEngineering.org és un recurs per a estudiants, pares, mestres i orientadors. Aquest portal tracta sobre enginyeria i les carreres d'enginyeria. El seu objectiu és ajudar els joves a comprendre més el que implica l'enginyeria.
QUÈ SIGNIFICA "SER UN ENGINYER"?
Tècnicament la enginyeria és el conjunt de coneixements científics i tecnològics per a la innovació, invenció, desenvolupament i millora de tècniques i eines per satisfer les necessitats de les empreses i la societat. L'enginyeria és una activitat que transforma el coneixement en alguna cosa pràctica.
Un enginyer no es podria descriure exactament amb una paraula. Un enginyer pot ser més d'una cosa que implica el desevolupament del seu treball. Un enginyer és un somiador, un innovador, un investigador, un inventor i/o un creador. En resum un enginyer és una persona capaç de resoldre problemes amb els materials que els proporcionen.
Els enginyers creen "una solució". Pensen en les errades del passat, en les necesitats del present i en els possibles problemes del futur.
Un enginyer pot arribar a desenvolupar la pròxima generació de l'iPad o un dispositiu mèdic que ajudi els metges a tractar una malaltia, o una nau espacial que transport éssers humans a Mart, o un sistema que pugui fer arribar aigua potable a una regió subdesenvolupada, o una nova font d'energia que sigui sostenible i proporcioni energia neta, o un dispositiu que pugui detectar químics i agents tòxics, o un edifici nou a prova de terratrèmols.
EN EL TALLER
EL TREBALL EN GRUP:
En el taller que realitzarem a classe ens possarem en grups de 6 o 7 persones. L'objectiu era fer un molí de vent. En el meu grup el treball no era igualat, és a dir, hi havia dues persones que no feien treball i no donaven idees. Ens varem dividir en dos grups; un feia la estructura del molí i l'altra les aspes.
EL RESULTAT. L'ESPERAT?
L'objectiu del taller era fer un molí de vent intentant utilitzar el menor nombre de materials (tota reciclats i que trobam a diari) i que quan el secador dones aire, el molí giràs. El material els en donaven ells.
MATERIAL:

CLIPS
CINTA ADHESIVA
PALS DE FUSTA DE COLORS
ELÀSTICS
PAPER D'ALUMINI
PAPER DE PLÀSTIC
CULLERES DE PLÀSTIC
Teniem 50 min. per fer el molí. El nostre grup vàrem fer una estructura sòlida però molt lleugera que feia que tot el molí comencés a volar. Pareixia més un helicopter que un molí. No vàrem complir l'objectiu, encara així vàrem intentar fer-ho i ho vàrem entregar (va haver un grup que no va entregar res). Ha fallat la idea ja que començarem amb una idea i acabarem fent una altra totalment diferent, també ha fallat la manca de treball ja que si tots els membres haguessin treballat a lo millor haguessim complit l'objectiu. Crec que amb un poc més d'idees i implicació per part de tot el grup haguessin complit l'objectiu amb éxit.
HE TREBALLAT COM UN ENGINYER?
En el cas del meu grup crec que no hem treballat com a enginyers perquè, com he dit abans, un enginyer és capaç de resoldre un problema cosa que no hem aconseguit.
Fent el projecte m'he divertit molt encara que no hem aconseguit ni hem fet el que ens agradaria haver fet. En aquest taller he aprés coses i m¡he sentit bé ja que crec que en un futur tendàn utilitat.
OPINIÓ PERSONAL
M'ha agradat aquest taller ja que he aprés moltes coses, com de l'enginyeria com de la vida en la universitat. Les dues persones que ens varen venir a fer el taller eren dos estudiants en la UIB (Universitat de les Illes Balears) i ens varen explicar els horaris que feien a la unniversitat i la seva elasticitat dels horaris per poder-ho coordinar amb el seu treball. També ens explicaren les diferentes carreres universitaries de la inginieria. El què més m'ha agradat ha estat fer el molí ja que ha estat divertit encara que es pot millorar. El que menys m'ha agradat ha estat que no haguesim fet bé el molí.
Comentarios
Publicar un comentario