Ir al contenido principal

ELABORACIÓ DEL MAPAMUNDI

1-Dificultats que hem dingut com a grup per funcionar i com les hem resoltes.
   Qualcunes dels problemes que hem tinguts han estat a l'hora de dur l'informació sobre el rius,llacs i muntanyes més principals de Amèrica del Nord, qualcuns companys no han duit la informació i això ha implicat que el treball que haviem de fer no el fessim, i així, retrasar al grup a nivell de treball fet. Ho hem solucionat adelantant treball a casa, o hem fet tots un poc, tranquilament i bé.
 Altres problemes que hem tingut han estat a causa de que dos companys es barellaven entre ells i això implicava que no fessin feina i així retrassar feina al grup. Ho hem solucionat xerrant i fent el traball un poc més ràpid ajudant tots.
El problema que jo consider més important ha estat que no organitzavem bé la feina, es a dir, uns feien més feina i els altres feien menys. Hem quedad d'acord i cada un tenia una feina assignada.

2-Explica pas a pas com has fet el continent a escala.
 El primer que hem fet ha estat imprimir un mapa on hem fet un rectangle (o quadrat, depén de com sigui el contintent) i després hem acotat el mapa, es a dir, hem mesurat el rentagle.
  El nostre rectangle feia 4,6cm de llargaria i 3,6cm d'altura. A continuació hem separat el rectangle en cuadrats de 0,5cm de llargaria i 0,5cm d'altura, per aixi ser més fàcil de dibuixar una vegada passat a escala 1:6. A l'hora de passar les mides a escala d'1:6 hem de tenir enconta que farem una escala d'ampliació i això vol dir que 1cm en el dibuix són 6cm en la vida real (haurem de fer el dibuix 6 vegades més gran).
 Agafam totes les mides i les multiplicam per 6. En el nostre cas és: 4,6cm·6=27,6cm / 3,6cm·6=21,6cm / 0,5cm·6=3cm. Això vol dir que en un paper (millor si es marró ja que la terra es marró ) haurem de dibuixar un rectangle (o tallar directament) de 27,6cm de llargaria i 21,6cm d'alçada i haurem de fer quadres de 3cm de llargaria i de 3cm d'alçada.
 Una vegada dibuixat això es comença a fer el contorn del continent i no vos olvideu de les illes. Ens haurem de fixar en que cada quadrat ho hem de fer igual que en el dibuix.
 Una vegada fet ja el contorn, es possen els llacs,els rius i les muntanyes més importants del continent en el meu cas era el continent d'Amèrca del nord. Muntanyes més importants: Muntanya Mc.Kinley i el mont Logan. Llacs més importants: llac Erie, llac Superior, llac Hurón, llac Ontario i el llac Michigan. Rius més importants: riu Yukon, riu Mackenzie, riu San Lorenzo, riu Misuri, riu Colorado, riu Gran i el riu Missisipi.
 Per acabar es pinten els rius i els llacs de color blau, possant el nom de cada un i les muntanyes de color marró oscur i també possant el nom.
 El darrer es ratellar els continent i les illes que té i comprovant si coicideix amb cap meridià (Greenwich o Equador) s'aferra. En el meu cas en Amèrica del Nord no hi passava cap meridià.

3-Què hem aprés en aquesta activitat
 Hem aprés a fer feina en equip; ja que hem aprés a organitzarnos millor, a solucionar els problemes amb el grup; ja que ha hagut qualcuns, a fer dibuixos a escala, ja que era la primera vegada que ho feiem I a saber els llacs, els rius i les muntanyes de Amèrica del nord; ja que abans no ho sabiem.

4-Quina ha estat la major dificultat que has trobat
 La major dificultat ha estat fer el contorn del continent ja que era un poc difícil fer-ho amb mola precició i també fer les illes i ho hem solucionat amb paciéncia i fent les coses tranquilament i concentradament.

5-Què és el més t'agradat?
 El què més m'agradat ha estat aprendre com era Amèrica del nord millor; ja que abas no ho sabia tant bé, saber ja fer un dibuix a escala; ja que abans no sabia i treballar en grup; ja que ha estata una feina divertida.

6-En que trobes que podia haver millorat el mapamundi
 En la meva opinió podien haver possat millor les illes a Àsia; ja que no es veien cap per el nor ni per el sud i haver fet millor Europa; ja que estava un poc mal fet el contorn.
 

Comentarios

Entradas populares de este blog

LES MÀQUINES SIMPLES I ELS MECANISMES

Avui explicaré, per una part, què són les màquines simples i exemples de la vida quotidiana els que ho podem trobar i per l'altra els mecanismes i on els podem trobar a la vida quotidiana. LES MÀQUINES SIMPLES    Les màquines simples són els mecanismes més senzills què utilitzen un avantatge mecànic per incrementar una força, és a dir, un petita força que nosaltres hi donam, amb la màquina simple, es converteix en un força més gran. Utilitzam les màquines simples en molts d'objectes que utilitzam per facilitar les nostres necessitats. Hi ha 6 tipus de màquines simples; la palanca, la roda, el pla inclinat, la politja, el caragol i el tascó. LA PALANCA  La palanca és una màquina simple formada per una barra rígida i un fulcre, i la seva funció consisteix en transmetre força i desplaçament. (Imatge trobada a : https://www.google.es/search?q=palanca+ex%C2%A1ejemplo&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve...

FUSTA

Què és la fusta? (definició): La fusta é s la  matèria   llenyosa  del  tronc  d'una  planta , especialment en  arbres  i  arbusts  que es caracteritzen per tenir troncs. Diferències entre la fusta natural i la prefabricada.   FUSTA NATURAL: Les fustes naturals són aquelles que s'obtenen directament dels troncs dels arbres.  FUSTA PREFABRICADA: Les fustes artificials , a diferència de les naturals , s'obtenen en fàbriques a partir de restes de fusta natural. Enumera els arbres més comuns de la zona que has visitat. Als boscos de Russia hi havia diferents tipus de arbres segons la regió on es situava: Taiga escandinava i russa: La vegetació de la regió consisteix en boscos de coníferes dominats pel pi roig (Pinus sylvestris), amb un sotabosc de ginebre (Juniperus communis) i pícea de Noruega (Picea abies). També hi són presents arbres fondosos com el bedoll comú (Betula pendula), el bedoll blanc (Betula pubes...

TRY ENGINEERING

TryEngineering.org és un recurs per a estudiants, pares, mestres i orientadors. Aquest portal tracta sobre enginyeria i les carreres d'enginyeria. El seu objectiu és ajudar els joves a comprendre més el que implica l'enginyeria. QUÈ SIGNIFICA "SER UN ENGINYER"?  Tècnicament la enginyeria   és el conjunt de coneixements científics i tecnològics per a la innovació, invenció, desenvolupament i millora de tècniques i eines per satisfer les necessitats de les empreses i la societat.  L'enginyeria és una activitat que transforma el coneixement en alguna cosa pràctica.  Un enginyer no es podria descriure exactament amb una paraula. Un enginyer pot ser més d'una cosa que implica el desevolupament del seu treball. Un enginyer és un somiador, un innovador, un investigador, un inventor i/o un creador. En resum un enginyer és una persona capaç de resoldre problemes amb els materials que els proporcionen. ( http://programas.unitecnologica.edu.co/sites/progra...